کتاب «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»

«ارزش یک خانه چیست وقتی سیارهای برای بنا کردن بر روی آن نداشته باشید؟» هنری دیوید ثارو در 6 فصل منطبق با SDGs، با 50 مطالعه موردی از ایران و جهان به همراه صدها مثال کاربردی از کسب و کار پایدار

1,103,000 تومان
1,000,000 تومان
پایان یافته
  • کتاب  «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»
  • کتاب  «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»
  • کتاب  «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»
  • کتاب  «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»
  • کتاب  «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»
  • کتاب  «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»
  • کتاب  «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار»

«ارزش یک خانه چیست وقتی سیارهای برای بنا کردن بر روی آن نداشته باشید؟»

- هنری دیوید ثارو

 

شاید برای خیلی ها باورش سخت باشد که ثروت هشت نفر از ثروت نیمی از جمعیت جهان بیشتر است و یا اینکه حدود 40% از مواد غذایی به پسماند تبدیل می شود. امروز به طور متوسط انسان ها به اندازه 1.7 ظرفیت کره زمین از منابع آن استفاده می کنند. این روند فشار زیادی را بر سیستم های سیاره ای (مانند چرخه کربن، منابع آبی و غیره) و اکوسیستم ها گذاشته که در بلندمدت پایدار نخواهد بود. یک نمونه از این دست انقراض گونه های زیستی است. از سال 1950 تاکنون، نرخ انقراض گونه های زیستی تقریباً ده برابر شده است به طوری که در بین سالهای 1970 تا 2012، 58% گونه های مهره دار زمین منقرض شده اند. امروزه بر اکثر دانشمندان حوزه اقلیم (97%) روشن است که فعالیت های انسانی نقش مستقیم و تاثیرگذاری در تخریب محیط زیست، تشدید اثرات تغییر اقلیم و گرمایش زمین دارد. به علاوه، امروز جامعه جهانی از مشکلات اجتماعی فراوانی از جمله فقر، گرسنگی، کمبود امکانات بهداشتی و آموزشی، عدم دسترسی به آب و انرژی، بیکاری،  جنگ و درگیری رنج میبرد. بخش قابل توجهی از فعالیت های مخرب انسانی توسط کسب و کارها صورت می پذیرد. مجموعه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی موجب شکل گیری پویش هایی برای تغییر دورهای باطل و حرکت به سوی کسب و کار مسئولانه و پایدار در دهه های گذشته شده است که از مهمترین آنها «مسئولیت اجتماعی شرکتی» یا CSR و کسب و کار پایدار یا Sustainable Business است. 


تریلر کتاب: مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار در آپارات (نسخه فارسی)

شما را به مشاهده تریلر کتاب «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار» دعوت میکنیم.

برای مشاهده تریلر کتاب بر روی سایت یوتیوب اینجا کلیک کنید.


در نیم قرن اخیر، موارد بی شماری از اقدامات شرکت ها منجر به ایجاد یا تشدید چالش های محیط زیستی، مسائل اجتماعی، اخلاقی و حاکمیتی شده است. برای مثال متوسط دمای زمین تا سال 2016 نسبت به ابتدای انقلاب صنعتی در حدود 1.1 درجه سانتی گراد افزایش یافته است. بر اساس پیش بینی پنل تغییر اقلیم سازمان ملل در سال 2013 ، دمای زمین بسته به اقدامات دولتها و شرکتها برای کنترل آلاینده های کربنی و گازهای گلخانه ای تا سال 2100 بین 0.3 - 4.8 درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. از سال 1751 میلادی تا سال 2010، 1450 گیگاتن آلاینده های صنعتی وارد اتمسفر شده است و 63% از این آلاینده ها توسط فقط 90 شرکت بین المللی تولید شدند.این اقدامات در کنار بی مسئولیتی و عدم پاسخگویی شرکت ها موجب کاهش اعتماد عمومی در جامعه به کسب و کار گشته است. در ابتدا، برای ترمیم این بی اعتمادی عمومی و حفظ شهرت، کسب و کارها اقدام به شناسایی و ایفای مسئولیت های اجتماعی خود کردند. امروز بحث مسئولیت اجتماعی شرکتی یا CSR و کسب و کار پایدار از اقدامات تدافعی از این دست بسیار فراتر رفته و به یکی از مفاهیم اساسی در مدیریت کسب و کار تبدیل گشته است که مدیران و فعالان اقتصادی برای موفقیت بلندمدت کسب و کار خود در عرصه ملی و بین المللی باید از آن آگاه باشند. این روند در بین شرکتهای ایرانی، بیشتر به صورت فعالیت های خیریه و بشردوستانه بروز نموده است. با توجه به تشدید و تعمیق مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ایران، افزایش آگاهی و انتظارات جامعه ایرانی از کسب و کار ها و ضرورت کاهش اثرات منفی اجتماعی و محیط زیستی ناشی از فعالیت های کسب و کار، نویسندگان دوران حاضر را زمانی مناسب برای حرکت کسب و کارهای ایرانی به سوی سطوح بالاتر کسب و کار پایدار و مسئولانه می دانند.

کتاب «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار» با هدف افزایش آگاهی و آشنایی بیشتر صاحبان کسب و کارهای ایرانی با مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی وکمک به آنها برای حرکت به سمت کسب و کارهای پایدار و مسئولانه تالیف شده است و می تواند برای علاقه مندان به موضوع مسئولیت اجتماعی نیز مفید واقع شود. کتاب حاضر به بررسی چگونگی شکل گیری مسئولیت اجتماعی شرکتی و نحوه حرکت کسب و کارهای سنتی به سوی کسب و کار پایدار می پردازد.این کتاب در قالب شش فصل تهیه گردیده است. در فصل اول، پیش درآمدی بر مسئولیت اجتماعی ارائه شده است. در فصل دوم به معرفی مفاهیم، تعاریف و محرک ها و مشوق های مسئولیت اجتماعی و پایداری به همراه تعدادی از مفاهیم مرتبط پرداخته شده است. در فصل سوم ابعاد و دامنه مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار مورد بررسی قرار گرفته است. مدل های نوین کسب و کار که در کمتر از یک دهه ی گذشته شکوفا شده اند از دیدگاه کسب و کار پایدار و مسئولانه در فصل چهارم مورد بحث قرار گرفته اند. در فصل پنجم به توصیف مدیریت پایداری شرکتی و چگونگی تدوین استراتژی، کمپین و برنامه های مسئولیت اجتماعی پرداخته شده است. در فصل ششم نیز به بررسی مورد کاوی های کسب و کار پایدار و مسئولانه بر اساس اهداف توسعه پایدار یا SDGs پرداخته شده است. کتاب «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار پایدار » حاوی بیش از 50 مطالعه موردی تفضیلی از ایران و جهان و صدها مثال و نمونه کاربردی از کسب و کارهای پایدار و مسئولانه از صنایع مختلف و شرکت های کوچک و متوسط و بزرگ/بین المللی از سرتاسر جهان است. داده ها، اطلاعات و مطالعات موردی منتهی به سال های 2017 - 2018 بوده و بر اساس جدیدترین گزارش ها و مطالعات علمی-حرفه ای تدوین و ارائه شده اند.


ویژگی های کتاب:

  • تعداد صفحات: حدود 400 صفحه 
  • بیش از 50 مطالعه موردی از ایران و جهان
  • شش فصل منطبق با اهداف توسعه پایدار #SDGs
  • صدها مثال و نمونه کاربردی از کسب و کار مسئولانه و پایدار
  • بر روز بودن: داده ها، اطلاعات و مطالعات موردی 2017-2018
  • پوشش مفاهیم اساسی پایداری، مسئولیت اجتماعی شرکتی، توسعه پایدار، حاکمیت شرکتی، ذینفعان، ارزش مشترک و غیره.
  • مخاطبین: رهبران کسب و کار، مدیران بخش خصوصی، سیاست گذاران، سرمایه گذاران، دانشجویان، محققین، کارشناسان حوزه مسئولیت اجتماعی، کارمندان و شهروندان.

درباره مولفین:

امیرحسین راه داری مشاور رسمی پایداری و مسئولیت اجتماعی شرکتی (انگلستان) و موسس گروه تحقیقاتی پایداری (SRG) در USERN است. وی همچنین سابقه مشاوره و همکاری تحقیقاتی و حرفه ای با بیش از پنجاه موسسه ایرانی و بین المللی در زمینه توسعه پایدار و کسب و کار مسئولانه را داشته و عضو/پنلیست در بیش از سی موسسه حرفه ای و آکادمیک بین المللی است. امیر کتاب ها و مقالاتی را در انتشارات معتبر بین المللی در زمینه مسئولیت اجتماعی، پایداری جهانی، حاکمیت شرکتی، شفافیت و بنگاه های اجتماعی/پایدار به چاپ رسانده و به عنوان یکی از بیست رهبر جوان کسب و کار پایدار در دنیا شناخته شده است.

دکتر سحر سپاسی (ناظر علمی) دانشیار گروه حسابداری دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس است. وی دارای مقالات و کتب متعدد در حوزه حسابداری، مدیریت مالی، حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بوده و در این حوزه ها به تدریس می پردازد.

 


کتاب 20% پایین تر از قیمت بازار قیمت گذاری شده و در مرحله پیش فروش بر روی فاندوران نیز با تخفیف 12% الی 24% عرضه می شود. همچنین، به 5 حامی اول و 5 حامی به صورت رندوم، یک کارت تخفیف 50% برای خرید آتی کتاب تعلق می گیرد.

هنوز گزارشی توسط سرپرست پروژه ثبت نشده است.
برای کامنت گذاشتن باید ثبت نام یا ورودکنید
11 مرداد 1397
48,000تومان
29 تیر 1397
48,000تومان
ناشناس
28 تیر 1397
خصوصی
48,000تومان

پاداش ها

48,000 تومان

1 جلد کتاب

يك جلد کتاب مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار (رنگی)

92,000 تومان

2 جلد کتاب

دو جلد کتاب مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار (رنگی)

135,000 تومان

3 جلد کتاب

سه جلد کتاب مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار (رنگی)

225,000 تومان

5 جلد کتاب

پنج جلد کتاب مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار (رنگی)

420,000 تومان

هدیه به یک سازمان مردم نهاد (NGO)

هدیه 10 جلد کتاب «مسئولیت اجتماعی شرکتی و کسب و کار» به یک سازمان مردم نهاد (NGO) فعال در حوزه های اجتماعی و محیط زیستی (اگر موسسه خاصی را در نظر دارید می توانید معرفی کنید)

440,000 تومان

10 جلد کتاب

ده جلد کتاب مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار (رنگی)

1,075,000 تومان

25 جلد کتاب

بیست و پنج جلد کتاب مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار (رنگی)

2,100,000 تومان

50 جلد کتاب

*حامی نقره ای* پنجاه جلد کتاب مسئولیت اجتماعی و کسب و کار پایدار (رنگی)